مرکز آموزش

  1. چگونه می توان ایمیل فیلتر شده را مدیریت کرد؟

چگونه می توان ایمیل فیلتر شده را مدیریت کرد؟

اعضا > مرکز آموزش > آموزش های کنترل پنل > آموزش های cpanel > Email > چگونه می توان ایمیل فیلتر شده را مدیریت کرد؟

ابزار Email Filter را از قسمت Search Feature جستجو کنید یا از قسمت EMAIL از پنل انتخاب نمایید

ایمیل مرد نظررا برای مدیریت از قسمت  Manage Filters راانتخاب کنید.

email filter

گزینه Image filter  را انتخاب کنید

email filter

ویرایشهای لازم را انجام داده:

در قسمت Filter Name یک نام تعیین کنید نامی در این قسمت تعیین می کنید باید منحصر به فرد باشد اگر هم نام با فیلتر های قبلی تعیین نمایید این عملیات رو فیلتر قبلی باز نویسی می شود.

در قسمت Rules  قوانین مورد نیاز را انتخاب کنید.در فیلد اول قسمتی از ایمیل را که می خواهید عمل فیلتر را روی ان ایجاد کنید را انتخاب نمایید.

  • From: براساس ادرس فرستنده ایمیل

  • Subject: بر اساس موضوع ایمیل

  • To: ادرسی که ارسال کننده ایمیل را به ان فرستاده.

  • Body: محتوای ایمیل

  • Any Header: هر بخشی از هدر ایمیل

  • Any Recipient : هر دریافت کننده ایمیل

  • Has Not Been Previously Delivered: سی پنل تنها پیام هایی که در صف انتظار برای تحویل هستند را بررسی خواهد کرد.

  • Is An Error Message: سی پنل تنها پیام های اشتباهی که از طرف سیستم پاسخگویی خودکار هستند را بررسی خواهد کرد.

  • List ID: لیست شناسه آی دی

  • Spam Status: وضعیت اسپم ایمیل توسط آپاچی

  • Spam Bar: محتوای هدر Spam Bar که توسط آپاچی تعیین می گردد.

  • Spam Score: مجموع کل علامت + که در Spam Bar (رتبه اسپم ایمیل مشخص شده از سمت آپاچی) قرار دارد.

در فیلد دوم از قسمت Rules عبارت شرطی و معیارهایی که  میخواهید فیلد اول را طبق ان سفارشی سازی کنید را انخاب کنید.

email filter

  • Equals: دقیقا مطابق رشته تعریف شده باشد.

  • Matches Regex: مطابق یک(عبارت منظم) regular expressionsکه شما تعریف میکنید (بجای کلمات مانند * یا ؟)

  • Contains: شامل رشته ی تعریفی توسط شما باشد.

  • Does not contain: شامل رشته ی تعریفی توسط شما نباشد.

  • Begins with: با رشته تعریفی شروع شود.

  • End with: با رشته تعریفی تمام شود.

  • Does not begin: با رشته تعریفی شروع نشود.

  • Does not end with: با رشته تعریفی تمام نشود.

  • Does not match: دقیقا مطابق رشته تعریف شده نباشد.

4 گزینه زیر در صورتی قابل کاربرد هستند که در قسمت اول Spam Score انتخاب شده باشد:

  • Is above: بزرگ تر از عدد تعریف شده توسط شما باشد.

  • Is not above: برابر یا کم تر از عدد تعریف شده توسط شما باشد.

  • Is below: کم تر از عدد تعریف شده توسط شما باشد.

  • Is not below: بزرگ تر یا برابر از عدد تعریف شده توسط شما باشد

    در فیلد سوم کلماتی که میخواهید ایمیل های فیلترگذاری شده حاوی آن ها باشند را وارد کنید .درواقع ازمنو کشویی Actions عملیاتی که  می خواهیم  بعد مراحل بالا(انجام فیلترینگ)روی آنها انجام شود را انتخاب میکنیم.

  • DiscardMessage: با این انتخاب تمامی ایمیل ها بدون هیچ پیغامی حذف می شوند.

  • Redirect to Email: ایمیل های فیلتر شده به آدرس ایمیلی که شما دراین قسمت وارد میکنید ارسال م یشوند.

  • Fail With Message: در این قسمت سی پنل تمامی ایمیل ها را رد مکند وبطور خودکار پیغام عدم موفقیت برای فرستنده ایمیل ارسال خواهد کرد..

  • Stop processing rules: قوانین در حال پردازش فیلتر را متوقف میکند.

  • Deliver to folder: با این انتخاب سیستم پیام را به پوشه مشخص شده می فرستد

  • Pipe to a Program: با این انتخاب سیستم پیام ها یدریافتی را به یک برنامه مشخص شده می فرستد.

برا انجام عمل فیلتر  گزینه Create  را انتخاب می کنیم.

 توجه داشته باشید اگر در قسمت Filter Name نامی وارد کنید که مشابه آن را قبلا ایجاد کرده باشید این فیلتر روی فیلتر قبلی جایگزین (Overwrite) خواهد شد.

  • همواره از چندین فیلتر کوچک به جای فیلتر های بزرگ استفاده کنید زیرا این کار در اعمال فیلترگذاری ها مؤثر خواهد بود.

  • با استفاده از + و – کنار فیلد ها، می توانید قوانین جدیدی را ایجاد نمایید.

  • جهت اطمینان از درستی فیلتر ایجاد شده می توانید از قسمت Test Filter اقدام به امتحان نمودن فیلتر خود کنید.

  • زمانیکه شما یک فیلتر ایجاد میکنید که در آن از چند عملگر استفاده شده است، cPanel ابتدا عملگر and و سپس or را پردازش خواهد کرد.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟
0 کاربر این را مفید یافتند 0 نظرات

در همین زمینه