ایمیل های من اسپم می شود !

اعضا > مرکز آموزش > آموزش کار با نرم افزار های مورد نیاز > نرم افزار ایمیل مارکتینگ > ایمیل های من اسپم می شود !

ارسال ایمیل تبلیغاتی به صورت گروهی برای افرادی که مستقیما آدرس ایمیل آن ها را در اختیار ندارید و اقدام به خرید، کپی برداری و یافتن لیست ایمیل نموده اید در پروتکل اینترنت و شبکه جهانی اسپم شناخته می شود و جرم آشکار در این فضاست ! شما نیز در حال انجام همین عملیات می باشید، در همین راستا شرکت های ضد اسپم برای مقابله با متخلفان تشکیل شده اند که کار، درآمد و ... آن ها مقابله با افرادی هست که اقدام به ارسال اسپم می نمایند، هر یک از شرکت های ضد اسپم روش، معماری و الگوریتم منحصر به فرد و خاصی برای مقابله با ایمیل های اسپم دارند که این الگوریتم در اختیار شما و هیچ شخص دیگری نیست و جز اطلاعات محرمانه شرکت ضد اسپم می باشد.

حال با توجه به این موضوع شما در حال ارسال اسپم هستید، میزبان پایتخت چندین راهکار برای فرار از دست سیستم های ضد اسپم ارائه نموده است که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد، این نکته را در نظر داشته باشید این موارد قطعی نیست و حداقل هایی است که شما می بایست رعایت نمایید تا در چنگال سیستم های ضد اسپم قرار نگیرید ، در نهایت به دلیل اینکه هیچ گاه راهکار مشخص و دقیق وجود ندارد ، هیچ گونه گارانتی از سوی میزبان پایتخت قابل ارائه نیست.

  1. کاهش سرعت ارسال ایمیل های تبلیغاتی
  2. فعالسازی رکورد های PTR , rDNS , SPF , DomainKey
  3. رعایت موارد مربوط به TXT/HTML Ratio
  4. رعاتی موارد مربوط به TXT/IMG Ratio
  5. بررسی آدرس آی پی در لیست های سیاه ضد اسپم و خروج از آن ها
  6. حذف ایمیل های Bounce
  7. داشتن Unsubscribe Link سالم و کارآمد
  8. و ...

رکوردهای SFP , DomainKey , PTR

برای ایجاد خودکار رکوردهای SPF, DomainKey, PTR به صورت خودکار از داخل کنترل پنل cPanel در بخش Email Deliverability یا Email Authentication بسته به نسخه کنترل پنل می توانید اقدام نمایید.

رکورد PTR

رکوردهای PTR توسط شرکت میزبانی ایجاد می شوند و بر اساس Hostname می باشند لذا در صورتیکه شما سرویس میزبانی وب اشتراکی دارد عملا نیازی به ایجاد این رکورد نیست و نمی بایست آن را ایجاد نمایید.

رکورد SPF و DomainKey

این دو رکورد برای شناسایی دامین شما به همراه سرور ارسال کننده برای تشخیص ایمیل های اصلی با تقلبی توسط گیرنده می باشند، دلیل استفاده از آن ها نیز برای این موضوع می باشد که ممکن است اشخاص متقلب ایمیل هایی به صورت تقلبی بر اساس آدرس ایمیل شما و تحت دامین شما توسط سرور هایی که تحت کنترل شما نیستند ارسال کنند و با ایجاد این رکوردها برروی دامین این امکان را برای گیرنده فراهم می کنید که بتواند این موارد را تشخیص دهد.

حال تمامی این موارد را انجام داده اید و تنظیمات مربوط به دامین و سرور منظم هستند ولی ایمیل ها اسپم می شوند !

انجام این عملیات در اصل الزامی است اما هیچ کدام از سیستم های ضد اسپم آن ها را اصل قرار نمی دهند، شناسایی ایمیل های اسپم و غیر اسپم عملا اصلا برپایه این رکوردها و این تنظیمات نیست و ایمیل سرورها اولویت بسیار پایینی بابت این موارد دارند و اساس سیستم های ضد اسپم هوشمند و برپایه مواردی همچون موارد زیر هستند:

  • سیستم های RBL و لیست های سیاه اسپم که گزارشات کاربران و سیستم های مختلف می باشند که به صورت جهانی بروزرسانی می گردند.
  • نرخ ایمیل های بازگشتی شما در زمان ارسال که چه مقدار ایمیل به آدرس های حقیقی و موجود ارسال می گردد و چه مقدار از آن ها به دلیل عدم صحت آدرس گیرنده برگشت می خورند.
  • نرخ باز شدن ایمیل که نکته بسیار مهمی است، اگر شما ایمیل هایی ارسال می کنید به طور مثال به جیمیل های مختلف و نرخ باز شدن آن ها بسیار پایین است سیستم جیمیل شما را حتما اسپم خواهد کرد.
  • عدم وجود لینک های Unsubscribe و لغو عضویت از خبرنامه در ایمیل یا ناکارآمد بودن آن لینک ها
  • ارسال ایمیل هایی با موضوعاتی که از کلمات کلیدی وب سایت شما نباشد و نا مربوط به اطلاعات وب سایت شما باشد
  • عدم تطابق مرورگر با ایمیل دریافت کننده، به طور مثال در مرورگر کروم شما به صورت خودکار در ایمیل جیمیل تان وارد هستید و هیچگاه وب سایت شما در مرورگر شخص گیرنده باز نمی شود ولی شما ایمیل هایی به آن کاربر ارسال می کنید و طبق الگوریتم های جمع آوری آماری گوگل از مرورگر ها شما به سادگی اسپم شناخته می شوید زیرا هیچگاه کاربر به وب سایت شما سر نزده است که فرم اشتراک یا عضویتی را تکمیل نماید.

برای رفع این مورد چه کنیم ؟

در ابتدا می بایست این موارد را رعایت نمایید و اطمینان دریافت کننده را برای مدت طولانی تری بدست بیاورید و همچنین تمامی سرویس های دریافت ایمیل فرمی بابت رفع اسپم یا ارائه گزارش برای اشتباهات سیستمی دارند که می توانید با مکاتبه با آن ها موارد را پیگیری نمایید که چرا ایمیل های شما اسپم می شود. در نظر داشته باشید شما به صورت پیشفرض اسپم نیستید و عدم رعایت موارد کوچک و ساده اعتبار دامین شما را تخریب می کند و به همین دلیل در لیست های اسپم شناخته می شوید و سپس می بایست مجددا اطمینان سیستم ها را بدست بیاورید.

سرور های ارسال چه نقشی دارند ؟

سرورهای ارسال کننده عملا نقشی در این موضوع ندارند زیرا تنها واسط بین شما و گیرنده هستند و تنها به عنوان کانال ارتباطی می باشند لذا عملا سیستم های ضد اسپم آن ها را اولویت قرار نمی دهند.

سرور سایت را تعویض کردم و ایمیل ها اسپم نشد، پس حتما مشکل از سرور بوده است !

این موضوع بسیار ساده است و اصلا ربطی به سرور ندارد و موضوع در شرایط نادری بدین صورت عملا رخ می دهد که شما به طور مثال رکورد SPF , DomainKey , ... نداشته اید و با تعویض سرور و ایجاد این رکوردها به سیستم ضد اسپم این موضوع را القا می کنید که ایمیل های ارسالی قبلی عملا تقلبی بوده است و برای مدت به شما اولویت ارسال می دهند اما پس از مدتی شما مجددا اسپم خواهید شد زیرا عملا متن های ارسالی شما یا کاربران دریافت کننده شما تغییری نکرده است لذا بسیار ساده لوحانه می باشد که به این موضوع تکیه کنید و سیستم های ضد اسپم این موضوع را متوجه می شوند لذا می بایست مورد را به صورت ریشه ای برطرف نمایید.

در نهایت میزبان پایتخت مسئول کنترل سرویس های میزبانی وب اشتراکی و سرویس های نمایندگی خود بابت قرارگیری آدرس آی پی در لیست های سیاه می باشد که در صورتیکه آدرس های آی پی این سرویس ها در لیست سیاه قرار گیرد شرکت به صورت رایگان و خودکار مسائل مربوط به حذف است لیست های سیاه را انجام می دهد اما مسئولیت حذف آدرس آی پی سرورهای مجازی از لیست سیاه صاحب امتیاز سرویس می باشد که می بایست با شرکت ضد اسپم مربوطه مکاتبه نمایید و درخواست حذف از لیست سیاه نماید اما این امکان وجود دارد که با دریافت هزینه میزبان پایتخت این عملیات را برای شما انجام دهد.

مسئولیت مشکلات مربوط به عدم دریافت ایمیل برروی هر نوع سرویس میزبان پایتخت توسط ایمیل های مختلف بر عهده کاربر است و میزبان پایتخت تنها می تواند مسائل عمومی مربوط به لیست های ضد اسپم را بررسی و رفع نماید، عملا در اکثر موارد به دلیل اسپم شناختن ایمیل سرور مربوطه یا عدم تمایل دریافت ایمیل از سوی شما و یا مشکل داشتن متن ها و اطلاعات داخل ایمیل برخی ایمیل ها بدون توجه به سیستم های ضد اسپم ایمیل شما را دریافت نمی نمایند که شما مستقیما می بایست با شرکت مربوطه مکاتبه نمایید و موارد را جویا شوید.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟
896 کاربر این را مفید یافتند 901 نظرات

در همین زمینه